måndag 23 mars 2020

GODASTE HALLONKAKAN



B A K A R ...




En enkel och god kaka 




M u m s !




och en mini till sonen ...





I helgen bakade jag en supergod och enkel vit kladdkaka med hallon .

Älskar när det är lätt och snabbt att svänga ihop och det blir sådär supergott.

Känns ju alltid mysigt att bjuda på hembakt .

Serverade kakan på den nya fina träbrickan som jag fått till min webbutik .

Kändes sådär rustikt och extra att servera så...

Och så med lite smörpapper under ,

Älskar det , tycker det är så snyggt med smörpapper !

Har fått så många frågor om receptet så det kommer här nedan 



V I T   H A L L O N K L A D D K A K A


100 g  SMÖR

2 ÄGG

2,5 dl  STRÖSOCKER

0,5 msk VANILJSOCKER

LITE RIVET SKAL AV CITRON

NÅGRA DROPPAR CITRONSAFT

2 dl VETEMJÖL

FRYSTA HALLON


1 st form 22cm , gärna löstagbar kant


° Smält smöret 

° Blanda i äggen , strösockret , vaniljsocker och citron

° Rör i  vetemjölet

° Smörj och ströa med ströbröd en forn

° Häll i smeten och stick i hallon


Grädda mitt i ugnen i 175 °c i 20 min eller tills kakan fått lite färg


Ta ut ur ugnen och dofta med lite florsocker 


Njut som den är till fikat eller med lite lättvispad grädde ...



__________________


°

L Y C K A   T I L L 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar