måndag 6 april 2020

EN FIN VÅRDAG












'














Åh , vilken underbar vårdag vi fick !

Efter några timmar med lite mindre roligt kontorsarbete så unnade jag mig att gå ut och möta det 

härliga vädret .

Hela eftermiddagen fick gå åt till att fixa och pyssla lite i trädgården och på verandan

Så kul att få fint till Påsk . 

Bänkar och lite små möbler och lyktorna  fick sig en välförtjänt tvätt .

Penseer planterades m mossa i ett par stora fat ute under äppelträden.

Älskar verkligen pensser !

 Eftermiddagsfikat intog jag och  sonen mot soligase väggen.

Så himla underbart det var.

Dalia knölarna som jag beställt från Zetas fick äntligen komma ner i jorden . 

Det ska bli riktigt spännande att se om dom tar sig .

Det är den vackra sorten Cafe au Lait , lite mjukt cremerosa i tonen.

Har endast sett den på bild och har aldrig odlat dahlior förut , men den ser så ljuvlig ut.



Kvällen den bjöd på  en skön långpromenad men min fina vän Ida ,

med härligt prat om allt och skönt att få andas och känna våren.

Vi avslutade med  var sin korv med bröd på en bänk vid slottet tittandes på kvällshimmelen och

den magiska månen.


 oxå  skönt att försöka släppa tankar och oro för en stund , det behöver vi ! 


__________________

°

Varm Kram till er alla och ha en fin vecka nu




2 kommentarer:

  1. Draga Cici,
    Primavara minunata a venit si ne bucura inimile, fara vreo conditie!
    Sarbatori senine si insorite, va doresc.
    Imbratisari, Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello , sorry ...I do not understand .
      pleas take it in english / cici

      Radera