lördag 13 juni 2020

F Ö R S O M M A R

 V e r a n d a n    i   g r ö n s k a ....
 s o m m a r f r u k o s t ...




g r e k i s k    y o u g a r t    m   f ä r s k   m y n t a ....






 FÖRSOMMAR 

Älskar verkligen denna tid på året .

Så vackert det är med grönskan och allt fint som blommar ute nu.

Idag började jag mjukt denna lördag i trädgården . 

Barfota tassade jag & Simba ut på vår dagliga morgonrunda .

Tog med mig frukosten och hamnade under äppelträdet . 

Gillar att sitta där i skuggan och lyssna på fågelungarnas pipande  i holken ovanför .

Den fina holken som sonen byggt i slöjden.

Snart är don väl flygfärdiga kan jag tro , dom små liven...

 Njöt där under av grekisk yougart  m honung och mynta . 

Smakade somrigt och svalt en varm dag som denna .

Känns både nyttigt & smakar gott .

Odlar lite olika myntor i stora krukor  som man bara kan gå ut och plocka några kvistar  .

 Vackert grönt och tacksamma att odla dom  växer så det knakar och övervintrar ju år från år .

Tycker det är så gott m mynta i te oxå , det kör jag varje dag .

Vill tipsa om den nya fettfria varianten Grekisk yougart som kommit i kyldisken. 

Perfekt när man vill vara lite nyttigare inför  bikinisäsongen .

oj , Insåg nyss att den är här nu . 

Jag kanske får bada i vassen i år igen ...

*

________________



Njut nu av dagen och glöm inte att vackraste tiden är här och nu 


Stor Kram Cici




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar